Dieta odchudzająca, a olej kokosowy.

Sposobów na odchudzanie jest wiele, choć nie wszystkie są skuteczne. Czasami nie jest konieczna zmiana całej diety, lecz dodanie do jadłospisu konkretnego składnika. Takim składnikiem może być cenny olej kokosowy.

Czym jest olej kokosowy?

Olej kokosowy uzyskuje się z miąższu orzecha kokosowego. Pozyskany w ten sposób produkt jest niezwykle cenny i stał się obecnie bardzo popularny. W prawdziwym, niezawierającym żadnych zbędnych dodatków oleju jest aż 70% tłuszczu. Nie należy jednak przerażać się taką ilością, gdyż jest to tłuszcz bardzo dobry dla zdrowia. Zazwyczaj wyróżnia się dwa rodzaje oleju kokosowego: rafinowany oraz tłoczony na zimno. Rafinowany podlega obróbce w wysokiej temperaturze, czasem przy użyciu dodatkowych substancji chemicznych. To właśnie on najczęściej pojawia się jako masło kokosowe, choć można go spotkać także w postaci płynnej. Ma wtedy żółtawy kolor zamiast czystego, białego. Olej rafinowany jest najpopularniejszy, chociaż więcej pozytywnych właściwości ma olej tłoczony na zimno, nienarażony na ryzyko utraty przydatnych elementów pod wpływem ciepła.

Właściwości oleju kokosowego

Rosnąca popularność oleju kokosowego wynika z jego licznych zalet. Znajdują się w nim substancje wspomagające organizm, jego funkcje, a także odchudzanie. Olej ma działanie wirusobójcze i bakteriobójcze, dzięki czemu poprawia pracę układu odpornościowego i chroni przed przeziębieniem oraz poważniejszymi infekcjami. Dodatkowo ma zastosowanie przy chorobie Crohna, tj. wrzodziejącego zapalenia jelita grubego oraz przy leczeniu cukrzycy typu II. Ważne jest także działanie regenerujące zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie, bowiem olej może być stosowany z powodzeniem jako środek pielęgnacyjny do skóry, włosów i paznokci.
Jednak najważniejszą rzeczą, która skłania rzesze ludzi do włączenia oleju kokosowego w stały asortyment kuchni jest jego wpływ na odchudzanie.


Ranking Tabletek na Odchudzanie - Październik 2019r

Ostatnia aktualizacja rankingu: 19.10.2019

Odchudzanie a olej kokosowy

Na temat oleju kokosowego krążyło przez długi czas sporo mitów. Miał być niekorzystny dla układu krwionośnego, prowadzić do chorób serca, obciążać układ pokarmowy jako zbyt tłusty. Jednak takie opinie należy odrzucić, gdyż żadna z nich nie ma pokrycia w rzeczywistości.

Olej kokosowy jest bardzo ważny w diecie i ma znaczący wpływ na odchudzanie oraz szeroko pojętą redukcję wagi. Jest to zasługa m.in. jego zaskakującej budowy chemicznej. W przeciwieństwie do pozostałych tłuszczy, które mają zazwyczaj budowę długołańcuchową (głównie takie znajdują się w diecie), olej z miąższu kokosowego posiada budowę średniołańcuchową. Jest to istotne, gdyż tłuszcze o takim składzie nie wymagają dzielenia ich w organizmie na mniejsze, łatwiejsze do trawienia fragmenty. Proces trawienia jest szybki i tłuszcz trafia od razu do komórek, które mogą wykorzystać je na swoją korzyść, czyli spalić, tworząc energię. Dzięki temu jedząc olej kokosowy nie istnieje ryzyko, że którykolwiek z fragmentów tłuszczu zostanie w komórkach, odkładając się jako tkanka tłuszczowa. Skoro nie dzieli się, oznacza to że jest spalany w całości. Dodatkowo podczas spalania motywuje do pracy zasoby energetyczne organizmu, tj. już istniejącą warstwę tłuszczową. Skutkiem takiego działania jest poprawia przemiany materii oraz spalanie większej ilości kalorii. Można więc powiedzieć, że tłustość oleju kokosowego jest jego zaletą, a nie wadą. Sprawia ona też, że jest bardziej sycący, dlatego stosując go w diecie rzadziej odczuwa się głód, co sprzyja utracie zbędnych kilogramów.

Olej kokosowy - kalorie i spalanie tłuszczu oraz wpływ na odchudzanie

Jaka jest kaloryczność oleju kokosowego?

Do odchudzania potrzebne jest nie tylko samozaparcie. Aby organizm zaczął spalać posiadane zasoby, czyli spalać tkankę tłuszczową i tzw. boczki, niezbędny jest deficyt kaloryczny. Oznacza to, że organizm powinien otrzymywać mniej kalorii, niż jest mu to potrzebne, żeby zmotywować się do spalania zapasów. Przy tym nie można takiego odchudzania prowadzić w sposób wyniszczający i przestać jeść lub jeść jeden mały posiłek dziennie. Dieta powinna być zbilansowana, a produkty tak dobrane, by poprawić metabolizm. Olej kokosowy jest na ich czele. Pomimo 70% zawartości tłuszczu jest znacznie mniej kaloryczny, niż inne tłuszcze, które stosuje się na co dzień.
Podczas odchudzania trzeba zadbać także o zdrowie narządów wewnętrznych, m.in. wątroby, tarczycy, nerek. Bez tego odchudzanie nie tylko może się nie powieść, lecz nawet doprowadzi do pogorszenia stanu zdrowia i uszkodzenia organów. Tu znowu pojawia się olej kokosowy, wśród którego zalet jest ochronny wpływ na wątrobę.

Olej kokosowy a rozgrzewanie organizmu

Skuteczność oleju kokosowego przy odchudzaniu związana jest również z jego działaniem termogenicznym. Zazwyczaj po jedzeniu robi się cieplej, co jest równoznaczne z rozpoczęciem spalania. Dotyczy to praktycznie każdego posiłku, który rozbudza procesy trawienne, jednak olej kokosowy włączony do jedzenia wykazuje znacznie większe działanie w tym zakresie. Jedzenie oleju i potraw przyrządzanych na jego bazie przyczynia się do powiększenia zużywanej przez organizm energii. Wiąże się to ni mniej, ni więcej z większą ilością spalonych kalorii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *