Jak dbać o skórę w trakcie odchudzania?

Odchudzanie jest procesem, który wpływa na całe ciało. Zmieniają się włosy, skóra, paznokcie, nie zawsze na korzyść. Aby nie dopuścić do pogorszenia się wyglądu, przy jednoczesnej poprawie sylwetki, konieczne jest dbanie o siebie w sposób kompleksowy. W tym dbanie o skórę, która jest świadectwem zdrowia organizmu.

Jak zmienia się skóra w czasie odchudzania?

Zmiana diety, mniej kaloryczne posiłki, czyli całokształt odchudzania bardzo mocno wpływają na całe ciało. Zmienia się jego objętość, kształt, wraz z każdą spaloną warstwą tkanki tłuszczowej, mogą nawet zmienić się rysy twarzy. Brak tkanki tłuszczowej w niektórych miejscach powoduje, że skóra może zacząć opadać, wiotczeć, a nawet pojawiają się zmarszczki, których wcześniej nie było. Biorą się one z tego, że wcześniej skóra, np. na twarzy, szyi, była podtrzymywana od środka, bardziej wypełniona. Zdarza się także że dochodzi do pojawienia się rozstępów, zwłaszcza jeżeli waga wyjściowa była duża oraz cellulitu. To prowadzi do dużego niezadowolenia odchudzających się kobiet, które oczekiwały, że wraz ze spadkiem wagi ich ciało stanie się jędrne i sprężyste – zarówno w obrębie nóg, biustu, jak i brzucha. Taki efekt bywa związany ze zbyt radykalnym odchudzaniem, zbyt szybkim spadkiem wagi albo zbyt dużymi wahaniami. W takiej sytuacji istotne jest nie tylko dbanie o to, co ma się na talerzu, ale również o skórę. Jeśli zapomni się o tym, zamiast wyglądać młodziej, będzie się wyglądało na starszą i zmęczoną.

Nie rób głodówek

Jeśli uważasz, że najszybszym sposobem na utratę zbędnych kilogramów jest głodówka, powinnaś rozważyć zmianę podejścia. Okresowe, jednodniowe głodówki oczyszczające bywają korzystne, lecz głodzenie się nie może być identyfikowane z odchudzaniem. Im dłużej głodzisz się, tym więcej składników mineralnych oraz witamin traci ciało, a to odbija się na wyglądzie Twojej skóry. Znacznie lepsze dla niej i dla całego organizmu jest chudnięcie od 0,5 kg do 1 kg w tygodniu. Stanowi to optymalny spadek, który nie nadwyręża organizmu i pozwala mu się zaaklimatyzować do zaczynających się zmian.


Ranking Tabletek na Odchudzanie - Listopad 2019r

Ostatnia aktualizacja rankingu: 22.11.2019

Masuj i napinaj skórę

Masaż jest jednym z tych zabiegów, które bardzo dobrze wpływają na stan skóry. Jeśli zaczęłaś odchudzanie będzie on konieczny, aby nigdzie nie zwisała ani nie marszczyła się przesadnie. Przy tym bądź spokojna, nie musisz chodzić na zabiegi do specjalisty, gdyż masaż możesz wykonać samodzielnie w domu, pod prysznicem. Dzięki regularnemu masowaniu usuniesz zrogowaciały naskórek, rozszerzysz pory oraz otworzysz kanaliki gruczołów potowych. To spowoduje, że do organizmu dostaje się więcej tlenu sprzyjającego wyglądowi skóry. Jednocześnie masowanie sprawia, że skóra staje się bardziej elastyczna, otacza odpowiednio mięśnie i nie zwisa. Dodatkowo masowanie wzmacnia mięśnie. Trzeba jedynie pamiętać, by masowanie wykonywać okrężnymi ruchami od dołu ciała w górę.
Masaż może być przyjemnością, zwłaszcza jeżeli wykonujesz go w oparach ciepłej wody przy użyciu olejku albo peelingu o ulubionym zapachu. Peeling dodatkowo odpręża, oczyszcza skórę oraz nastraja pozytywnie. Kosmetyk taki możesz zakupić w sklepie, wybierając swój ulubiony zapach albo wykonać samodzielnie z mieszanki oliwy, cukru, jogurtu oraz kawowych fusów. Peeling na bazie kawy ma szczególnie korzystne działanie z uwagi na zawartą w nich kofeinę, która pobudza krążenie i tym samym sprzyja zwalczaniu cellulitu.

Jedz warzywa i owoce

Nie ma odchudzania bez warzyw i owoców. Muszą znajdować się w codziennym jadłospisie z uwagi na zawarte w nich witaminy, składniki mineralne, błonnik oraz przeciwutleniacze. Wspierają one organizm w poprawnym funkcjonowaniu, jak również odżywiają skórę. Z uwagi na zawartość przeciwutleniaczy, takich jak witamina C, A i E sprawiają, że skóra wygląda lepiej i dłużej zachowuje młodość. Dodatkowymi zaletami warzyw oraz owoców wszelkiego rodzaju są:

  • przyśpieszona regeneracja naskórka,
  • wzmacniają naczynia krwionośne i ochraniają je przed pękaniem,
  • poprawiają koloryt skóry,
  • stymulują produkcję kolagenu.

Kolagen jest niezbędny do zachowania dobrego wyglądu skóry, gdyż poprawia jej elastyczność. Sprzyja także poprawie działania stawów i chrząstek, które muszą posiadać kolagen, żeby poprawnie pracować.

Odżywiaj skórę wodą

Bez odpowiedniego nawilżenia skóra zaczyna robić się sucha, łuszczy się, traci swój kolor oraz wygląda na zmęczoną i pozbawioną blasku. Aby uniknąć takiego wyglądu konieczne jest dostarczanie jej odpowiedniej ilości płynów. Powinno być ich minimum 2 litry dziennie. Przy tym niekoniecznie musi to być tylko woda mineralna niegazowana, herbaty owocowe i ziołowe sprawdzą się tak samo dobrze, a dodatkowo zadziałają oczyszczająco.

Sport na wzmocnienie skóry

Aktywność fizyczna podczas odchudzania jest kolejnym ważnym dla skóry elementem. Jeżeli tylko tracisz kilogramy, a nie ćwiczysz, wówczas skóra zwisa, jest mało elastyczna i utrata kilogramów nie jest efektowna. Ćwiczenia, niezależnie od ich rodzaju poprawiają stan skóry i mięśni, czyniąc je bardziej rozciągliwymi, poprawiają stan ogólny sylwetki oraz jej kształt, niwelują luźne fragmenty skóry i sprzyjają jej lepszemu ukrwieniu oraz zniwelowaniu cellulitu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *