Jak skutecznie schudnąć 5 kg?

0
Jak schudnąć 5 kilogramów szybko i skutecznie
Jak skutecznie schudnąć 5 kg?
5 (100%) 1 głosów

Dieta. Już na sam dźwięk tego słowa budzą się w nas niezbyt przyjemne skojarzenia, ponieważ oznacza ono najczęściej ilościowe i jakościowe ograniczenie jedzenia. Jeszcze to nie byłoby najgorsze, gdyby nieskuteczność naszych działań. Chyba wszyscy pamiętają ten moment, kiedy nie mogłyśmy się zmieścić w swoją najładniejszą sukienkę, a lustro jednoznacznie pokazywało, że przytyliśmy tu i ówdzie. Czasami takie alarmujące sygnały można zignorować, ale są momenty, kiedy musimy nie tylko wziąć się za dietę, ale w ekspresowym tempie zrzucić zbędne kilogramy, bo właśnie zbliża się ślub ulubionej kuzynki, ewentualnie otrzymaliśmy zaproszenie na zjazd koleżeński i musimy, po prostu musimy perfekcyjne wyglądać. Pierwszym etapem jest uświadomienie sobie problemu i podjęcie decyzji, że koniecznie musimy wziąć się za siebie. Teraz trzeba w tej decyzji upewnić i podjąć zdecydowane działania. Jeśli powiemy, że w ciągu miesiąca schudniemy dwadzieścia kilogramów, to od razu możemy z takiego pomysłu zrezygnować. Nawet gdybyśmy nic nie jedli, a nie jest to możliwe, to zrzucenie takiego bagażu w tak krótkim czasie po prostu nie jest możliwe. Co innego, jeśli założymy sobie, że schudniemy pięć kilogramów. O, to już jest pomysł, który można zrealizować.


Ranking Tabletek na Odchudzanie - Lipiec 2019r

Ostatnia aktualizacja rankingu: 21.07.2019

Zmiana trybu życia

Może się wydawać, że zrzucenie pięciu kilogramów nie jest specjalnie trudne. Wystarczy ograniczyć jedzenie i już mamy efekt, o jaki nam chodziło. Nie do końca jest to prawda. Jeśli chcemy schudnąć skutecznie i nie obawiać się efektu jo-jo, to musimy zmienić swój tryb życia i nawyki żywieniowe. Zacznijmy od analizy: co jemy, jak jemy, czy korzystamy z ofert fast-foodów, czy prowadzimy siedzący tryb życia. Ta analiza pomoże nam zaplanować stałe zmiany, korzystne nie tylko dla naszej wagi, ale i zdrowia. Musimy sobie uświadomić, że nie chodzi tylko o ograniczenie niektórych składników żywieniowych, na przykład zrezygnowanie z białego pieczywa, ale o wprowadzenie choćby ruchu i bardziej aktywnego życia.

Nie dla diety restrykcyjnej

Nie powinno się zakładać, że ograniczymy natychmiast wszystkie złe nawyki. Jesteśmy tylko ludźmi i trudno wymagać, aby osoba, która zajadała się pączkami, natychmiast z nich zrezygnowała. Po prostu należy zacząć od ograniczenia ich ilości. Zamiast pięciu pączków dziennie, zjedzmy jeden. I niech to będzie nagroda za trudy całodziennej diety. Podstawą nowej zdrowej diety nie powinno być odrzucanie niektórych składników pokarmowych, ale ich ograniczanie. Organizm potrzebuje różnorodności, więc wszystkie diety ograniczające się do kilku składników nie są dobrym pomysłem. Tak samo głodówka. Do wszystkiego należy podchodzić spokojnie i racjonalnie, stosując się do podstawowych reguł.

Podstawowe reguły zdrowego stylu życia

Nigdy nie zapominajmy o zjedzeniu pierwszego śniadania. I na pewno nie może to być sama kawa. Musimy mieć energię na cały dzień pracy, a dodatkowo organizm nie będzie się domagał przekąsek w środku dnia. Ważna jest regularność posiłków. Każdy z nas powinien ich zjadać pięć, w ciągu dnia. Nie powinny być one obfite, ale ustalmy pewne godziny. Zdecydowanie lepsze dla naszego organizmu są posiłki przygotowywane w domu. Wiemy z jakich składników są przygotowywane i dbamy o ich jakość. Powiedzmy stanowcze nie dla słodkich przekąsek w ciągu dnia. Niewielki batonik, ciastko to wszystko są dodatkowe kalorie, których nie potrzebujemy. Jeśli nie możemy wytrzymać miedzy posiłkami bez przekąsek, to przygotujmy sobie orzechy, rodzynki, cząstki jabłek lub krążki marchewki i tym się posiłkujmy w momentach kryzysu. Dobrze jest też stosować „politykę” zamieniania. Polega ona na tym, że zamieniamy białe pieczywo, makarony, ryż, mąkę na ich brązowe zamienniki. Będzie nie tylko zdrowiej, ale i znacznie mniej kalorycznie. Koniecznie też trzeba wprowadzić do diety warzywa i owoce. Jeśli nie lubimy ich jeść w naturalnym wydaniu, to równie dobrze smakują i są skuteczne w postaci sałatek i pysznych koktajli odchudzających i nie tylko.

Ćwiczenia na szybkie odchudzanie

Czas na ruch

Wraz ze zmianą nawyków żywieniowych, konieczne jest też prowadzenie aktywnego trybu życia. To nie tylko konieczne, ale i modne. Chcemy być modni? Ćwiczmy. Sposób ćwiczeń dostosujmy do swojego temperamentu i potrzeb. Lubimy ćwiczyć w grupie? Nic prostszego. Teraz praktycznie w każdej, nawet najmniejszej miejscowości, roi się od różnych grup, które wspólnie ćwiczą na siłowni. Może wolisz warunki domowe? Też dobrze. W internecie aż roi się od trenerek, trenerów i celebrytek, którzy opracowali własne programy ćwiczeniowe i uczą nas jak dbać o własną kondycję. Każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Można też spacerować, pływać, jeździć rowerem lub biegać po własnym ogródku. Wszystko jest dostępne i nie ma usprawiedliwienia dla osób, które mówią, że to nie dla nich. W wolnym czasie trzeba robić coś więcej niż tylko ruszać pilotem od telewizora.

Czas na nowy start

Postawienie przed sobą zadania, jakim jest schudnięcie pięć kilogramów, może być wstępem do bardziej świadomego i aktywnego życia. Wystarczy tylko wstać z kanapy i pomyśleć o tym, żeby zainwestować w siebie, także fizycznie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here