Jak szybko schudnąć?

0
Jak szybko schudnąć? Szybkie odchudzanie - skuteczne i zdrowe.

Ci z nas, którzy chcą pozbyć się zbędnych kilogramów wiedzą, że nie jest to wcale takie proste. Zwłaszcza jeśli zależy nam na czasie. Czy jest możliwe, aby można szybko i skutecznie schudnąć, przy tym nie obciążyć swojego zdrowia?

Zdrowy rozsądek przy zrzucaniu zbędnych kilogramów

Schudnąć szybko, ale zdrowo to na pewno nie poprzez wybór rygorystycznych diet i działań. Tego typu diety może szybko przyniosą spadek wagi, lecz z efektem jojo i zachwianiem zdrowia całego organizmu, które być może trudno będzie odbudować. Pamiętajmy, że to co jemy, wpływa w 80 % na nasz sukces. Reszta, czyli 20% to wszelka aktywność fizyczna, którą powinniśmy wykonywać każdego dnia. Aby trwale zrzucić wagę, zarówno dieta jak i aktywność powinny trwać bez przerwy. Powracając do złych nawyków żywieniowych i zasiadając na kanapie, szybko stracimy to, co wywalczyliśmy. Każdy przecież chce cieszyć się dobrym zdrowiem jak najdłużej, a nie jedynie na sezon letni lub jakąś okazję. Istnieje kilka zasad, które każdy może wprowadzić na co dzień, a jego waga powinna się zmniejszać w granicach 3 kg tygodniowo.


Ranking Tabletek na Odchudzanie - Sierpień 2019r

Ostatnia aktualizacja rankingu: 23.08.2019

Ile jeść? Co jeść?

Przede wszystkim należy zdawać sobie sprawę ile tak naprawdę powinniśmy zjeść i wypić w ciągu dnia. Przekraczanie dziennego limitu zapotrzebowania na kalorie jest jednym z głównych błędów, jakie popełniamy. Niepozorne ciastko, dodatkowa porcja sałatki, zupy, dodatkowe przekąski to wszystko, w skali tygodnia, a potem miesiąca, złoży się na mniejszy efekt schudnięcia. Na początku warto zapisywać swoje wszystkie posiłki i kontrolować je. Widząc na kartce swoje błędy, łatwiej będzie ich uniknąć.
Podstawową przemianę materii, czyli liczbę kalorii potrzebną do codziennej aktywności, oblicza się na podstawie wieku, wzrostu, płci i swojej wagi. Można w tym celu skorzystać z kalkulatora PPM w Internecie. Znając ten wynik, należy od niego odjąć maksymalnie 300 kalorii. Jeśli zrezygnujesz z większej porcji nie będzie to już zdrowe. Odczujesz spadek sił i brak energii.
Podczas diety bardzo ważne jest, aby zjadać 5 lub nawet 6 mniejszych posiłków w krótszych odstępach czasu, niż jeść tradycyjnie 3 duże posiłki. Mniejsze, a częstsze porcje przyspieszają metabolizm organizmu. Ostatni posiłek powinien mieć miejsce około 2- 3 godziny przed snem. Wysypianie się jest bardzo istotnym czynnikiem w czasie diety. W nocy odpoczywa nie tylko nasz umysł, ale regenerują się także mięśnie.
Nawet zdrowe jedzenie może być smaczne. Wielu dieta kojarzy się z niesmacznymi potrawami. To błąd. Jedzenie powinno być tak skomponowane, aby nam smakowało i stanowiło przyjemność. Nie może być przykrym obowiązkiem, ponieważ wtedy istnieje większe ryzyko, że po osiągnięciu upragnionej wagi powrócimy do starych nawyków. Krótkotrwałe diety nie mają sensu.
Dietetycy podkreślają, że dieta niskowęglowodanowa to najlepszy sposób na zdrowe zrzucenie wagi. Ograniczenie węglowodanów pozwali na pozbycie się nadmiaru wody, wzdęć, a tym samym kilogramów. W codziennym menu osoby na diecie koniecznie musi znaleźć się mnóstwo białka, przyśpieszającego metabolizm i ograniczającego apetyt. Zdrowe białko to np. chude mięso, twarogi, sery, kefiry, jogurty, jajka. Do węglowodanów, które należy ograniczyć zalicza się np. biała mąka, czyli białe pieczywo, makarony, biały ryż, ziemniaki, słodycze, rośliny strączkowe.

Co pić?

Każda dieta wprowadza wprowadzają niemałe spustoszenie w naszym organizmie. Co najlepiej pić, aby uzupełniać powstałe przez dietę deficyty składników mineralnych czy witamin? W pierwszej kolejności postaw na wody mineralne, te zawierają liczne minerały takie jak np. wapń, magnez, potas, sód i inne. Szczególnie niegazowane – dobrze nawadniają organizm. Do prawidłowego funkcjonowania potrzebujesz jej minimum 2-3 litry dziennie. Następnie postaw na kefir i jogurt, gdyż zawierają one łatwo przyswajalne białko, a dodatkowo również wapń. Korzystnie wpływają na florę jelitową układu pokarmowego. Ponadto wykazują zdolność zmniejszania poziomu cholesterolu we krwi. Dopiero w trzeciej kolejności wybieraj soki warzywne i owocowe. Najbardziej wartościowe będą przecierowe, 100%, ze względu na to, że zawierają najwięcej witamin i błonnika. Zwracajmy uwagę na etykiecie opakowania, czy soki są dosładzane. Jeśli tak, to nie kupujmy ich. Bardzo dobrym wyborem będą też soki mające w składzie beta-karoten, czyli sok marchwiowy oraz marchwiowo- warzywne. Warto zwrócić też uwagę na sok pomidorowy.
Na ogólną wagę ciała wpływa ilość wody w organizmie. Wielu z nas ma problem z zatrzymywaniem wody w organizmie stąd jej zbyt duża ilość, co przekłada się na wagę. Masz problem z nadmiarem wody? Pij jeszcze więcej wody. To brzmi absurdalnie, ale tak jest. Jeżeli sama woda ci nie smakuje to wzbogać ją plastrem cytryny i listkiem mięty. Zbyt mała ilość wody w organizmie przez dłuższy czas ma niekorzystny wpływ na nerki, wątrobę, czyli na wypłukiwanie toksyn, jak również na spalanie tłuszczu. Najczęściej objawia się to obrzękami w różnych częściach ciała. Na regulację gospodarki wodnej poza wodą, mają wpływ np. zioła (skrzyp polny, pokrzywa).

Podstawowe zasady diety odchudzającej

Oczywistą zasadą diety odchudzającej jest wyeliminowanie produktów wysoko przetworzonych, białego pieczywa, zawierających cukier, dużą ilość soli oraz potraw smażonych. Należy także uważać na tzw. produkty light, ponieważ mimo obniżonej zawartości tłuszczu, zawierają inne niezdrowe składniki np. słodziki. Wybieraj te produkty, które mają najprostszy skład na etykiecie i pozbawione są sztucznych konserwantów. Zakupy zdrowych produktów będą trwały nieco dłużej niż zwykle, ale chcąc schudnąć nie mamy innego wyjścia. Koniecznie ogranicz dodatki do potraw typu sosy, keczupy, majonezy itp.
Błonnik jest szczególnie ważny podczas diety odchudzającej. Od dłuższego czasu jest jednym z najpowszechniejszym suplementem żywieniowym na rynku. Błonnik to substancja roślinna, która nie jest przetwarzana przez ludzki organizm. Pomimo tego, jest niezwykle istotny dla prawidłowego działania i zachowania zdrowia organizmu, a nade wszystko wpływa na pozytywne samopoczucie. Warto wiedzieć, że błonnik ma wiele zalet w odchudzaniu, ponieważ wpływa na pracę przewodu pokarmowego, przez pochłanianie z niego wody. Pęcznieje, przez co wypełnia żołądek oraz jelita. Wpływa na perystaltykę, zmniejsza ilość przyswajanych zbędnych substancji oraz wspiera ich wydalanie. Zwyczajny człowiek spożywa błonnik w zbyt małej dawce dziennej (15 g). Gdzie go znajdziemy? Np. w błonniku witalnym, warzywach, owocach, bakaliach, płatkach, otrębach.
Poza tym co jemy, istotne jest także sposób w jaki jemy posiłek. Staraj się jeść pomału, przeżuwając dokładnie. Lepiej pogryzione jedzenie spowoduje, że zjemy mniej. Nie jedz w pośpiechu, ani przed telewizorem – udowodnione jest, że wtedy jesteśmy w stanie zjeść więcej. Unikaj dokładki i trzymaj się wyznaczonych kalorii.

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna i jej wpływ na odchudzanie

Żeby dieta była skuteczniejsza, nie zapominajmy o aktywności fizycznej. Najlepiej trenować 3 razy w tygodniu, co drugi dzień. Codzienny trening nie zapewni odpowiedniej regeneracji i odpoczynku mięśniom. Można rozpocząć przygodę z bieganiem, rowerem, basenem lub zapisać się na zajęcia fitness. Dla panów będą to raczej zajęcia na siłowni. Te lepiej wykonywać na początku pod okiem trenera.
Postaw na dwa rodzaje treningów. Trening interwałowy szybko pozwoli na spalenie tłuszczu, gdyż polega na zmiennej intensywności ćwiczeń (krótki intensywny wysiłek dłuższymi okresami umiarkowanego wysiłku). Z kolei trening wytrzymałościowy (kardio) pozwali utrzymać odpowiedni poziom hormonów oraz metabolizmu, który podczas restrykcyjnej diety mógłby ulec pogorszeniu. Tego rodzaju trening pomoże pozbyć się także węglowodanów i wody. Ma zbawiennie działanie na układ krążenia ponieważ dotlenia komórki.
Wybierz taka formę aktywności, która będzie sprawiała także przyjemność. Z czasem kondycja zacznie się zwiększać, a ty „uzależnisz” się od potreningowych endorfin. Można znaleźć sobie osobę do pary. Będzie cię motywować i nie zrezygnujesz z regularnych ćwiczeń. Jeżeli mieszkasz w bloku czy wieżowców z windą to zamień windę na schody. To samo w pracy. Wybierz czasem dłuższą trasę pieszą do pracy. Jeśli wstałeś wcześniej i masz chwilę zrób sobie serię przysiadów, pompek czy brzuszków. Wykorzystuj każdy moment, aby zwiększać swoją kondycję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here