Najlepsze i najgorsze formy magnezu

0
magnez skutki uboczne oraz dawkowanie i efekty
Najlepsze i najgorsze formy magnezu
5 (100%) 2 głosów

Oprócz witamin, niezbędne do właściwego funkcjonowania organizmu są także minerały. Wśród nich niebagatelne znaczenia ma magnez. Jest on istotnym czynnikiem, jeśli chodzi o zdrowie układu mięśniowego i nerwowego. Magnez odgrywa istotną rolę w utrzymywaniu ciśnienia krwi, a tym samym w utrzymaniu właściwego rytmu serca.
Magnez zgromadzony w ludzkim organizmie niestety jest na co dzień wypłukiwany. Sprzyja temu  kawa, stres,  alkohol oraz leki. Najczęstszym objawem niedoboru magnezu jest zmęczenie, rozdrażnienie, apatia,  utrudniona koncentracja lub uczucie kołatania serca. Ponadto także drętwienia kończyn, skurcze, a dla pań podczas zaburzeń cyklu menstruacyjnym.

Zapotrzebowanie dobowe na magnez

zapotrzebowanie na magnezZapotrzebowanie dobowe na magnez u dorosłej osoby wynosi około 400 mg. Znacznie lepiej jest przyswajany,  kiedy towarzyszą mu witaminy z grupy B i żelazo. Magnez lubi także kiedy w układzie pokarmowym panuje środowisko kwaśne. Ciekawy jest fakt, iż kiedy przyjmiemy zbyt dużą dawkę magnezu to za sprawą funkcji organizmu, czyli samoregulacji, zostanie on usunięty poza ustrój dzięki pracy nerek.

Naturalne występowanie

Naturalnie magnez występuje najwięcej w produktach takich jak np. kakao, kasza gryczana, warzywa strączkowe, orzechy, szpinak, banany, dorsz, sery żółte.
Obecnie na rynku farmaceutycznym jest dostępnych wiele form magnezu. Różnią się miedzy sobą po pierwsze nazwą, a po drugie – co ważniejsze – procentem wchłanialności do naszego organizmu. Tylko magnez w postaci chelatowej właściwie się przyswoi. Czym jest chelatowa forma minerału, jakim jest magnez? Chelatyzacja to prosto mówiąc dodawanie do cząsteczek magnezu aminokwasu, ponieważ sam minerał przyswajany jest na niskim poziomie.

Najlepsze i najgorsze formy magnezu

Najlepszą formą magnezu jest chlorek magnezu. Mimo, iż ma zaledwie 12 %  tego minerału, to charakteryzuje się  szybkim wchłanianiem. Polecany jest szczególnie przy detoksykacji tkanek, czyli dietach oczyszczających, ponieważ wspomaga pracę nerek i przyspiesza metabolizm.

Kolejną formą magnezu wartą uwagi jest cytrynian magnezu. Jego wchłanianie jest na poziomie 90%. Warto jednak wiedzieć, że kwas cytrynowy, jaki zawiera działa lekko przeczyszczająco. Będzie zatem pomocny przy problemach z wypróżnianiem.
Węglan magnezu także będzie dobrym wyborem, gdyż dobrze łączy się z kwasem solnym w żołądku. Polecany jest zatem borykającym się z problemami żołądkowymi.
Jeśli chodzi o najgorsze, bo najmniej przyswajalne formy magnezu to na pewno można do nich zaliczyć tlenek magnezu. To właśnie ta forma jest powszechnie sprzedawana w aptekach i reklamowana w telewizji. Ze względu na swoją niechelatową budowę ma przyswajalność na poziomie zaledwie 30%. Nie warto zatem wierzyć wszystkim reklamom, bo to tylko strata pieniędzy.

Drugą najgorszą formą jest tzw. glutaminian i asparaginian magnezu. Oba są składnikami sztucznego słodzika, czyli  aspartamu, który jak wiadomo ma niekorzystne działanie na ludzki organizm. Ponadto są neurotoksyczne, ponieważ niezwiązane są z innymi aminokwasami.

Redakcja
Tworzymy ciekawe publikacje o tematyce odchudzania, z którymi warto się zapoznać. Na stronie DobreTabletki.pl znajdziesz porady oraz sztuczki dotyczące skutecznego odchudzania a także ciekawe produkty o których warto wiedzieć jeszcze więcej. Na stronie znajdziesz wartościowe i ciekawe opinie o produktach na odchudzanie jak i z innych branż z którymi warto się zapoznać przed zakupem. Każdego dnia publikujemy efekty odchudzania za pomocą suplementów a także ich skład i najniższą cenę a co najważniejsze staramy się argumentować słuszność zakupu tego typu produktów. Serwis Dobretabletki.pl to swego rodzaju forum a więc możesz śmiało dołączyć do dyskusji i opublikować własną opinię o produktach jak i o sposobach na skuteczne odchudzanie. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi publikacjami już teraz!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here